четвъртък, 10 септември 2015 г.

За зелената веранда и носталгията...



С идването на есента неизбежно у всеки от нас започва да се надига носталгията по горещите летни дни и нощи. Не знам за вас, но мен определено ще ми липсват разходките през вечерната прохлада след поредния изпепеляващ ден. Е, в крайна сметка всеки сезон си има своят чар и ако не го очаквахме толкова дълго, нямаше да му се наслаждаваме по същия начин. Есента от своя страна носи онзи уют на топлите дрехи и ароматният чай. Не мога да отрека колко неповторимо и любимо ми е чувството да се прибера на топло у дома  във ветровито време. 

След това кратко лирическо отклонение, както вече навярно сте се досетили, ще ви върна малко назад към една от любимите ми дестинации що се отнася до разходки по столичните улички. Навярно много от вас многократно са подминавали тази къща, разположена на натоварения булевард Евлоги Георгиев 157, както да си призная самата аз съм правила. Този път обаче отделих повечко време на тази невероятна къща, намираща се в завидно отлично състояние, съумяла да запази своя чар в пълния му блясък. 


Първото нещо, което прикова вниманието ми бе приказната веранда от резбовано дърво, прилежно боядисана в зелено. Зад нея пък се подават изключителните прозорци,  завършващи с орнаментирани арки. Дори не мога да си представя причудливите форми, които са рисували утринните слънчеви лъчи по стените на стаите, пречупвайки се през стъклата! Като допълнение към красивите прозорци, гипсовите декорации по фасадата подсилват кокетността на къщата по един ненатрапчив начин. С две думи- стил и изящество!
По мои проучвания къщата не може да се похвали с особено богата история, но за сметка на това, както вече споменах, се намира в перфектно състояние и понастоящем не се нуждае от реновиране. В момента сградата приютява офисът на рекламна агенция, която очевидно се грижи добре за нейното състояние. Похвално!

 
Столицата ни крие много очарователни места, стига да отворим очите си за тях. Понякога са съвсем наблизо, отвъд прашния булевард, скрити зад покритата с бръшлян и розови храсти ограда! Къщата със зелената веранда определено стана една от любимите ми и препоръчвам на всеки, който има път натам, да отдели две минути от забързаната си рутина за да се полюбува на красотата й!


Няма коментари:

Публикуване на коментар